Våre politikere

Kommunestyret

• 48 år, fra Hammerfest, ett barn, aleneforsørger. Yrkesbakgrunn: Lærer/adjunkt, jobber i ungdomsskole. Hjertesaker: Barn og unge, kultur og frivillighet.

• Kommunestyrerepresentant siden 2015. 5. kandidat til høstens kommunevalg. 38 år, gift, 4 barn, fra prærien, og nå bosatt i Kvalsund. Jobber som virksomhetsleder for bolig- og eiendom i Hammerfest kommune. Opptatt av - Næringsutvikling - Samferdsel - Bolig til alle - Idrett og frivillighet

• Silje Holmgren

4.kandidat. 35 år fra Kvalsund. Bor i Rypefjord. Samboer og to barn. Yrkesbakgrunn: Sykepleier i offentlig helsevesen og veileder i flyktningetjenesten. Hjertesaker: Mer fysisk aktivitet i Hammerfestskolen, utdanningstilbud og friluftsliv for alle.

• 54 år Yrkesbakgrunn: Er utdannet politi og gikk ut av politihøgskolen i 1995. Har i hele sin yrkesaktive periode i politiet jobbet i Hammerfest, hatt ulike stillinger i politiet fra betjent til etterforskningsleder og regionlensmann. Er engasjert i frivillig arbeid, nærmere bestemt i Kvalsund IL. Har vært alt fra trener, styremedlem, dommer til sportslig leder. Hjertesaker: Bærekraftig kommuneøkonomi, næringsutvikling og frivillighet

• Grete Svendsen

8.kandidat. 70 år fra Kokelv, gift og fire barn. Yrkeserfaring: Gårdbruker og hjelpepleier. Brenner for distriktspolitikk, det skal være gode kommunale tjenester i alle deler av kommunen. Næringspolitikk, vi må skape for å dele. Distriktsutviklingen er bekymringsverdig, her må vi sammen med statlige tiltak sørge for å styrke bosetningen.

• 3.kandidat. 31 år, kommer fra Hammerfest og er nå fylkesordfører i Troms og Finnmark. Tarjei er også jusstudent ved universitet i Tromsø. Funfact: Tarjei er Norges største Karpe-fan... Hjertesaker: Bidra til at det skapes flere arbeidsplasser og at alle har en jobb å gå til. Skape en god skole for Hammerfest. At vi må skape for å kunne dele.

• 7.kandidat 39 år fra Rypefjord Samboer og to barn Yrkesbakgrunn: Privat næringsliv, LO og prosjektledelse. Næringsutvikling og nærmiljø er viktige områder å satse på, både i distrikt og by. Sammen med næringsliv, engasjerte innbyggere og frivilligheten kan vi utvikle Hammerfest til det vi vil.

Styret

• 29 .kandidat 35 år fra verdens nordligste by Gift og to barn Yrkesbakgrunn: Lærer, kommunal sektor, i dag jobber jeg som daglig leder Hammerfest frivilligsentral Er opptatt av utvikling av hele kommunen, og ser på distriktene som en våre største fordeler. Har også et stort hjerte for frivillighet og ivaretakelse av frivilligheten i kommunen. Er også veldig opptatt av å ha et aktivt kulturtilbud i hele kommunen.

• 20. kandidat 46 år, bosatt på Skaidi Samboer og 3 fuglehunder Yrkesbakgrunn: Biologi, arealplanlegging, samferdsel (jerbane og vei), anleggsbransjen, sertifisert kvalitetsledelse og prosjektstyring. Jobber i dag som prosjektleder for drift og vedlikeholdsprosjekter på bygg. Jeg har hjerte for natur og friluftsliv, og et stort ønske om å bidra til mer åpenhet og mindre skam rundt psykisk helse og vold i nære relasjoner.

• 31. år fra Hammerfest, og er gruppeleder for Hammerfest Arbeiderparti. Er 2.kandidat til Finnmark fylkesting, og står også på listen til kommunevalget i Hammerfest. Yrkeserfaring: Butikkmedarbeider i dagligvare, badevakt/hallbetjent og fagarbeider i Kontor og administrasjonsfaget.

• Ørjan Pedersen

13.kandidat. 27 år fra Hammerfest og jobber som automatiker. Jeg er aktiv tillitsvalgt i LO og min hjertesak er en sterk fagbevegelse og at arbeidstakere skal ha reel innflytelse på sin arbeidsplass.

• Anne Mette Bæivi

• Simon Kongsbak

25.kandidat. 22 år fra Hammerfest. Yrkeserfaring: Butikk og barnehage. Hjertesaker: En kommune der alle føler seg inkludert.

• Chris Jørgensen

35.kandidat 27 år fra sentrum av Hammerfest. Jobbe for et bredere tilbud av høyere utdanning og utvikling av nye tilbud ved campus Hammerfest. Jobbe for klippekort for buss som er gjelder i hele fylket, og gjøre det billigere å ta buss for voksne. Bygge ut lavterskeltilbud for å komme tidlig inn med hjelp mot angst og depresjon, uten henvisning fra fastlege.